Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019

Arthur Machen: Έξι πράξεις σε μια συμφωνία τρόμου

του Γιώργου Σταγιάκου | 5 Σεπτεμβρίου 2019

Ο μικρός Arthur Llewellyn Jones – όπως είναι το πραγματικό του όνομα – αγόρασε τις «Εξομολογήσεις ενός Άγγλου οπιοφάγου» του Τhomas De Quincy σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό. Σε κάποιον άλλον πάλι, τις «Χίλιες και μια Νύχτες«. Τα χρήματα ήταν λίγα. Συνεχώς σώνονταν. Δανείστηκε τον «Δον Κιχώτη» από την βιβλιοθήκη της κυρίας Gwyn, ενώ ψάχνοντας στην τεράστια οικογενειακή βιβλιοθήκη, ανακάλυψε τις νουβέλες του «Waverley» [*], μια έκδοση τριών τόμων του γλωσσάριου της Γοτθικής αρχιτεκτονικής και έναν τόμο από τους πρώιμους με έργα του A. L. Tennyson.

Γεννημένος στην Ουαλία το 1863, ο Machen κέρδισε την φήμη του περιγράφοντας παράξενους, χθόνιους τρόμους «τραβώντας» ωστόσο μια ευδιάκριτη προσωπική γραμμή που τον ξεχωρίζει από όλους τους προκατόχους και σύγχρονους του. Ίσως αυτό ήταν που του στέρησε μια μεγαλύτερη αναγνώριση. Ίσως είναι αυτό ακριβώς που του δίνει μια ξεχωριστή θέση στο πάνθεον των συγγραφέων του Φανταστικού. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, ο Arthur Machen σπάνια αναφέρεται στη γοτθική πεζογραφία. Ακόμη περισσότερο μνημονεύεται αρκετά δυσδιάκριτα στην σύγχρονη λογοτεχνία μυστηρίου και τρόμου. 

Βλέπετε, τα κείμενα του δεν φιλοξενούν ομιλούντες σκελετούς, πτώματα που αποσυντίθεται, ούτε φαντάσματα που το κεφάλι τους λείπει. Τα κείμενα του δεν στρέφονται στις πλέον εξελιγμένες μορφές φρίκης όπως εκείνης του Lovecraft, του Hogdson ή του Chambers των οποίων οι  μεταλλαγμένοι που πλησιάζουν τρεκλίζοντας , οι  απέθαντοι που βρωμάνε αποσύνθεση και τα Θεϊκά τερατουργήματα, άλλαξαν την ροή της Λογοτεχνίας του Φανταστικού κατά τον 20 αιώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.