Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ΕΓΓΡΑΦΟ ΦΩΤΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ: ΝΟΜΙΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ Ο ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ!

Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ! Αυτό αναγκάζονται να παραδεχτούν ο ένας μετά τον άλλο υπουργοί αλλά και η αρμόδια Επιτροπή Ελέγχου του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Αυτό προκύπτει ξεκάθαρα, από νέο έγγραφο «φωτιά» που απέστειλε η αρμόδια επιτροπή της βουλής την 25η Μαΐου του 2026 στον Λαϊκό Σύνδεσμο – ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, σχετικά με την κατάθεση οικονομικών στοιχείων που απαιτούνται από όλα τα αναγνωρισμένα Κόμματα που είναι ακόμα ενεργά!

Η παραδοχή της Βουλής έρχεται σε συνέχεια της απάντησης που αναγκάστηκε να δώσει ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης μετά από την επίκαιρη ερώτηση της Πέρκα: Στην Ελλάδα δεν διώκεται η ιδεολογία ή η πολιτική δραστηριότητα, αλλά η εγκληματική δράση, ανεξαρτήτως ιδεολογίας […] δεν δικάζεται ο ναζισμός.

Η απάντηση αυτή σαφώς δεν μπορεί να υποκρύψει τα αποδεδειγμένα πολιτικά κίνητρα πίσω από τις διώξεις εναντίον στελεχών του Κινήματος μας. Όμως, διαψεύδει με «το γράμμα του νόμου» όλους όσους ισχυρίζονται πως είναι δυνατόν να τεθεί εκτός νόμου ο πολιτικός και ιδεολογικός Αγώνας της Χρυσής Αυγής!

ΠΗΓΗ: xrisiavgi.com

Μαθήματα από τον Απερίσκεπτο Πόλεμο του Τραμπ κατά του Ιράν

Άρθρο του Doug Bandow που είναι Ανώτερος Συνεργάτης (Senior Fellow) στο Ινστιτούτο Cato. Υπήρξε πρώην Ειδικός Βοηθός του Προέδρου Ronald Reagan. Είναι συγγραφέας του βιβλίου Foreign Follies: America’s New Global Empire (Ξένες Τρέλες: Η Νέα Παγκόσμια Αυτοκρατορία της Αμερικής). Στο κείμενο θα διαπιστώσετε πλήρη ταύτιση με τις δεκάδες αναλύσεις που φιλοξενήσαμε στον ΙΣΤΟΣ, βεβαίως απο την σκοπιά ενός πρώην κυβερνητικού στελέχους των ΗΠΑ. Απο την πρώτη στιγμή καταγράψαμε πως το ευθύ αποτέλεσμα του παρανόμου πολέμου στο Ιράν, θα είναι η στρατηγική αποχώρηση των ΗΠΑ απο την περιοχή και επίσης πολλάκις αναφέραμε τον προβληματισμό, μήπως αυτό είναι και σχεδιασμένη ενέργεια του Ισραήλ, που παρέσυρε τις ΗΠΑ, ώστε να παραμείνει εκείνο, η μόνη επιθετική δύναμη στην περιοχή, υλοποιώντας τα σχέδια των σιωνιστών για το Μεγάλο Ισραήλ.

Ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να χρωστά τη νίκη του στις εκλογές του 2016 στην κριτική του για την περιπέτεια του Προέδρου Τζορτζ Μπους στο Ιράκ. Ωστόσο, οι εσφαλμένες εκτιμήσεις του Τραμπ σχετικά με το Ιράν ήταν πολύ μεγαλύτερες.

Τουλάχιστον ο Μπους νίκησε τον αντίπαλό του στη Μέση Ανατολή: το καθεστώς του Σαντάμ Χουσεΐν. Παρά την επανειλημμένη διαβεβαίωση του Τραμπ ότι η Τεχεράνη είχε ηττηθεί και έπρεπε να παραδοθεί, το ισλαμικό καθεστώς εμπόδισε την παγκόσμια κυκλοφορία πετρελαίου, κατέστρεψε αμερικανικές βάσεις και κατέστρεψε τις περιφερειακές ενεργειακές υποδομές. Μη θέλοντας να διακινδυνεύσει μια δυνητικά καταστροφική κλιμάκωση από το Ιράν, ο πρόεδρος περιορίστηκε στο να ανακοινώνει επανειλημμένα σχέδια για την καταστροφή πολιτικών στόχων σε όλο το Ιράν, ένα έγκλημα πολέμου, μόνο για να υποχωρήσει και να ισχυριστεί ότι ανταποκρινόταν στις ιρανικές εκκλήσεις. Έγινε μια κωμική ρουτίνα που ποτέ κανέναν δεν διασκέδασε πραγματικά και γρήγορα έγινε κουραστική.

Ωστόσο, ο καταστροφικός πόλεμος του «Ανώτατου Αδέξιου» έχει τουλάχιστον μια θετική χροιά: Κατέδειξε άθελά του το επιχείρημα για το κλείσιμο των αμερικανικών βάσεων σε όλη τη Μέση Ανατολή και την επιστροφή των αμερικανικών δυνάμεων στην πατρίδα. Η αποδέσμευση καθυστερεί εδώ και καιρό, ειδικά για μια κυβέρνηση που υποτίθεται ότι δεσμεύεται από το σύνθημα «Αμερική Πρώτα».

Η συνεχιζόμενη εμπλοκή της Ουάσιγκτον στην πάντα ασταθή Μέση Ανατολή είναι ένα απολίθωμα του Ψυχρού Πολέμου. Οι ΗΠΑ γενικά απέφευγαν την άμεση στρατιωτική εμπλοκή στην περιοχή μέχρι τη δεκαετία του 1970. Τότε ήρθε το λεγόμενο Δόγμα Κάρτερ, που σκόπευε να αποτρέψει τη σοβιετική κυριαρχία επί των πετρελαϊκών προμηθειών της περιοχής, που θεωρούνταν ζωτικής σημασίας για την Αμερική και τους εκβιομηχανισμένους συμμάχους της. Ωστόσο, αυτός ο κόσμος εξαφανίστηκε εδώ και πολύ καιρό. Οι διεθνείς ενεργειακές προμήθειες είναι πολύ πιο διαφοροποιημένες και καμία χώρα δεν είναι έτοιμη να μονοπωλήσει την αγορά.

Ούτε το Ισραήλ αποτελεί καλό λόγο για τη συνεχιζόμενη παρουσία της Αμερικής. Έχει από καιρό τη δυνατότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του από όλους τους αντιπάλους και έχει πλέον γίνει μια περιφερειακή δύναμη. Η αποδέσμευση θα επέτρεπε στην Ουάσιγκτον να προστατεύσει τη φήμη της, καθώς η Ιερουσαλήμ επιδιώκει την ηγεμονία στη Μέση Ανατολή, καταπιέζοντας τους Παλαιστίνιους εντός των συνόρων της και άλλους Άραβες εκτός των συνόρων της.

Όσο για τα δικτατορικά κράτη του Περσικού Κόλπου – πού αλλού υπάρχουν τόσες πολλές προϊστορικές, απόλυτες μοναρχίες που κρατούν τόσους πολλούς ανθρώπους σε δουλεία; – η Ουάσιγκτον θα πρέπει να απαλλαγεί από το βάρος της προστασίας τους. Η Εθνική Στρατηγική Άμυνας της κυβέρνησης Τραμπ για το 2026 πρότεινε ορθώς “να ενδυναμώσει τους περιφερειακούς συμμάχους και εταίρους να αναλάβουν την κύρια ευθύνη για την αποτροπή και την άμυνα κατά του Ιράν και των πληρεξουσίων του”.

Οι επικριτές παραπονούνται ότι μια τέτοια προσέγγιση θα σήμαινε “την αναξιοπιστία της Αμερικής ως στρατηγικού εταίρου”. Ωστόσο, η Ουάσιγκτον έχει περάσει δεκαετίες υπερασπιζόμενη μεγάλο μέρος του γνωστού κόσμου. Σίγουρα ήρθε η ώρα, καθώς οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν το κόστος της ατελείωτης δημοσιονομικής ασωτίας, να σταματήσουν τα άλλα έθνη να μεταφέρουν την ευθύνη για την ασφάλειά τους στις ΗΠΑ. Θα είναι αυτό εύκολο για τα βασίλεια του Κόλπου, τα οποία έχουν συνηθίσει να πληρώνουν άλλους για να κάνουν τη σκληρή δουλειά των εθνών τους; Όχι, αλλά και τι; Οι Αμερικανοί δεν έχουν καθήκον να ενεργούν ως σωματοφύλακες για διεφθαρμένες βασιλικές οικογένειες που πιστεύουν ότι η κοπιαστική εργασία είναι για τους άλλους. Και αν ο μόνος τρόπος για να κινητοποιήσουν τους λαούς τους για την εθνική άμυνα είναι αυτές οι κυβερνήσεις να βάλουν επιτέλους τα συμφέροντα των λαών τους σε πρώτη προτεραιότητα, τόσο το καλύτερο.

Η μείωση των δεσμεύσεων της Ουάσιγκτον στην Μέση Ανατολή θα μείωνε επίσης τις αφορμές για πόλεμο. Οι περισσότερες στρατιωτικές δεσμεύσεις των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια είχαν την προέλευσή τους στην Μέση Ανατολή και τις γειτονικές περιοχές. Η Ουάσιγκτον απείλησε με πόλεμο αν η Σοβιετική Ένωση παρενέβαινε στον Πόλεμο του Γιομ Κιπούρ το 1973, πολέμησε εναντίον σιιτικών δυνάμεων στον εμφύλιο πόλεμο του Λιβάνου στις αρχές της δεκαετίας του 1980, βοήθησε το Ιράκ στην επιθετικότητά του κατά του Ιράν καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, πολέμησε σομαλικές πολιτοφυλακές στις αρχές της δεκαετίας του 1990, παρενέβη τόσο στο Αφγανιστάν όσο και στο Ιράκ μετά τις επιθέσεις της Αλ Κάϊντα το 2001, εξαπέλυσε παρατεταμένες εκστρατείες μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Πακιστάν και την Υεμένη τα επόμενα χρόνια, υποστήριξε τον πόλεμο της Σαουδικής Αραβίας εναντίον της τελευταίας από το 2015, διεξήγαγε ναυτικές επιχειρήσεις κατά της Υεμένης από το 2023 έως το 2025 και εξαπέλυσε επιθέσεις στο Ιράν το 2025 και το 2026. Οι ΗΠΑ έχουν επίσης εξαπολύσει τακτικά πιο περιορισμένα πλήγματα σε όλη την περιοχή, όπως η δολοφονία του Ιρανού Κασέμ Σουλεϊμανί το 2020.

Η μείωση της συνήθειας και της ευκολίας χρήσης στρατιωτικής ισχύος στην περιοχή θα ανάγκαζε μια πιο σοβαρή συζήτηση στην Ουάσιγκτον σχετικά με την καταλληλότητα παρέμβασης, ειδικά της απρόκλητης επιθετικότητας που οδηγεί σε ευρύτερο πόλεμο, όπως συνέβη με το Ιράν.

Οι βάσεις μας στη Μέση Ανατολή έχουν γίνει αδυναμίες, κυριολεκτικοί στόχοι που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές Αμερικανών και των συμμάχων μας. Αν και η κυβέρνηση Τραμπ ξόδεψε ουσιαστικά ολόκληρη τη σύγκρουση με το Ιράν ισχυριζόμενη ότι ο στρατός του Ιράν είχε ουσιαστικά εξαλειφθεί (όπως ο πρόεδρος ισχυρίστηκε ότι το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης είχε εξαλειφθεί πέρυσι), το Ιράν προκάλεσε τεράστιες ζημιές σε αμερικανικές εγκαταστάσεις, αναγκάζοντας την εκκένωση των περισσότερων προσωπικών.

Σύμφωνα με τους New York Times, το Ιράν απάντησε στην Αμερικανό-ισραηλινή επίθεση “εκτοξεύοντας drones και πυραύλους εναντίον αμερικανικών στόχων σε όλη τη Μέση Ανατολή, χτυπώντας πρεσβείες, σκοτώνοντας Αμερικανούς στρατιώτες και καταστρέφοντας στρατιωτικές βάσεις και υποδομές αεράμυνας. … Η ένταση των αντιποίνων πληγμάτων έχει σηματοδοτήσει ότι το Ιράν ήταν πιο προετοιμασμένο για τον πόλεμο από ό,τι πολλοί στην κυβέρνηση Τραμπ είχαν προβλέψει, λένε Αμερικανοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι”.

Η ανάλυση της Washington Post είναι ακόμη πιο καταδικαστική:

«Οι ιρανικές αεροπορικές επιδρομές έχουν καταστρέψει ή προκαλέσει ζημιές σε τουλάχιστον 228 κατασκευές κι εξοπλισμό σε αμερικανικές στρατιωτικές τοποθεσίες σε όλη τη Μέση Ανατολή από την έναρξη του πολέμου, χτυπώντας υπόστεγα, στρατώνες, αποθήκες καυσίμων, αεροσκάφη και βασικό εξοπλισμό ραντάρ, επικοινωνιών και αεράμυνας, σύμφωνα με ανάλυση της Washington Post σε δορυφορικές εικόνες. Το μέγεθος της καταστροφής είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι έχει αναγνωριστεί δημόσια από την αμερικανική κυβέρνηση ή έχει αναφερθεί προηγουμένως».

«Εξίσου σοκαριστικό», κατέληξε η Post, «Η απειλή των εναέριων επιθέσεων κατέστησε ορισμένες από τις αμερικανικές βάσεις στην περιοχή πολύ επικίνδυνες για να στελεχωθούν σε κανονικά επίπεδα, και οι διοικητές μετακίνησαν το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού από αυτές τις τοποθεσίες εκτός της εμβέλειας των ιρανικών πυρών στην αρχή του πολέμου, όπως έχουν πει αξιωματούχοι. Πολλά από τα 40.000 άτομα προσωπικό των ΗΠΑ στην περιοχή μεταφέρθηκαν σε πολιτικά ξενοδοχεία σε όλο τον Κόλπο και σε τοποθεσίες τόσο μακρινές όσο η Ευρώπη και οι ΗΠΑ, με αποτέλεσμα μία από τις μεγαλύτερες μετακινήσεις οικογενειών Αμερικανών στρατιωτικών από τη Μέση Ανατολή εδώ και χρόνια, μια ακόμη στρατιωτική υποχώρηση».

Αυτή λοιπόν η υποχώρηση ήταν μια ταπεινωτική παραδοχή ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Αμερικής δεν ήταν σε θέση να προστατεύσουν τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό τους. Και ο πρόεδρος ισχυρίζεται μια ένδοξη και νικηφόρα εκστρατεία…

Η αδυναμία της Ουάσιγκτον να προστατεύσει τα έθνη του Κόλπου που φιλοξενούν αυτές τις βάσεις και η επιδεικτική προτεραιότητα της ασφάλειας του Ισραήλ έναντι της δικής τους είχε σημαντικές επιπτώσεις στην εξωτερική πολιτική.

Η Ντάλια Γκανέμ, ανώτερη επισκέπτρια συνεργάτιδα στο German Marshall Fund, ανέλυσε:

«Ο Αμερικανό-ισραηλινός πόλεμος κατά του Ιράν και τα επακόλουθα αντίποινα εναντίον των κρατών του Κόλπου που φιλοξενούν αμερικανικές βάσεις μετέτρεψαν το τοπίο ασφάλειας της περιοχής εν μια νυκτί. Οι συναγερμοί ασφαλείας που ουρλιάζουν στις πρωτεύουσες του Κόλπου είναι η ακουστική κατάρρευση μιας δεκαετίας επικοινωνιακής διαχείρισης ασφάλειας. … Η περιοχή αναγκάζεται τώρα να επανεξετάσει ριζικά το πλαίσιο ασφάλειάς της, μια ολική, επανα-βαθμονόμηση του τρόπου με τον οποίο τα κράτη προστατεύουν το έδαφός τους όταν η “ομπρέλα” της αμερικανικής προστασίας δεν είναι πλέον αποτρεπτικός παράγοντας αλλά μαγνήτης. Τα ίδια τα στοιχεία που υποτίθεται ότι εγγυώνται την ασφάλεια έχουν γίνει οι συντεταγμένες για αντίποινα. Το “παράδοξο της ουδετερότητας” – όπου οι δεσμεύσεις φυσικών υποδομών καθιστούν την πραγματική πολιτική ουδετερότητα αδύνατη – είναι πλέον παγίδα, αφού κανείς δεν μπορεί απλώς να “παύσει να φιλοξενεί” μεγάλες αεροπορικές βάσεις ή ναυτικούς στόλους εν μια νυκτί ενώ βρίσκεται υπό πυρά».

Αυτό αναγκάζει τις συμμαχικές κυβερνήσεις να επανεξετάσουν τη σχέση τους με τις ΗΠΑ. Αυτές οι συνέπειες δεν θα έπρεπε να είχαν εκπλήξει κανέναν στον Κόλπο, δεδομένης της βλαβερής πολιτικής επιρροής του Ισραήλ στην Αμερική γενικά και στην κυβέρνηση Τραμπ ειδικότερα, καθώς και του κακόβουλου ρόλου του ως κύριου υποστηρικτή της απερίσκεπτης και παράνομης επίθεσης κατά του Ιράν. Αν και οι σύμμαχοι της Ουάσιγκτον είναι απίθανο να εγκαταλείψουν τους δεσμούς τους με την Αμερική, θα μειώσουν την υπερβολική εξάρτησή τους από τις ΗΠΑ για την ασφάλειά τους.

Όπως ανέφερε ο Guardian: “Τα έθνη του Κόλπου θα επιδιώξουν να προσθέσουν εταίρους ασφαλείας καθώς ανοικοδομούν τις κατεστραμμένες οικονομίες τους μετά τον πόλεμο των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν και αντιμετωπίζουν μια ενθαρρυμένη Τεχεράνη”. Είναι επίσης πιθανό να επιδιώξουν μεγαλύτερη αυτονομία και να αποστασιοποιηθούν από την αμερικανική και ισραηλινή εχθρότητα προς το Ιράν.

Σε έναν τέτοιο κόσμο, η Ουάσιγκτον θα πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία και να αρχίσει να αποσύρει τον στρατό της. Ακόμη και πριν από την άστοχη επίθεση κατά του Ιράν, ήταν απαραίτητο για την Αμερική να αποστασιοποιηθεί από τη ριζοσπαστική, επεκτατική κυβέρνηση στην Ιερουσαλήμ, η οποία σύρει τις ΗΠΑ σε πολέμους στη Μέση Ανατολή και συντρίβει τη φήμη της Ουάσιγκτον. Οι μελλοντικές κυβερνήσεις θα πρέπει επίσης να μεταβιβάσουν τον έλεγχο των βάσεων μας στα έθνη υποδοχής και να φέρουν τις δυνάμεις πίσω στο σπίτι. Η περιοχή δεν είναι πλέον απαραίτητη για την αμερικανική ασφάλεια και σίγουρα δεν αξίζει το κόστος και τον κίνδυνο νέων πολέμων.

Ο Τραμπ απέδειξε ότι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στα δόλια και παραπλανητικά επιχειρήματα του Μπενιαμίν Νετανιάχου για πόλεμο. Ο Τραμπ είχε επίσης εξαιρετικά μη ρεαλιστικές προσδοκίες για την πιθανή πορεία του πολέμου, κάνοντας λάθη σχεδόν σε κάθε σημείο των ενεργών εχθροπραξιών και των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων. Ο καλύτερος, και ίσως μοναδικός, τρόπος για να αποφευχθεί μια καταστροφική επανάληψη είναι να απομακρυνθεί ο αμερικανικός στρατός από την άσκοπα εκτεθειμένη θέση του στη Μέση Ανατολή. Ο Πόλεμος του Ιράν, αν και ο ίδιος καταστροφικός, έχει παρουσιάσει μια χρυσή ευκαιρία για να γίνει αυτό.

Doug Bandow

ΠΗΓΗ

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

23 Ιουνίου 1996: Τέλος Εποχής

23 Ιουνίου 1996… Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Κώστας Σημίτης, γιορτάζει τα 60ά του γενέθλια: γεννήθηκε στις 23 Ιουνίου 1936. Είχε αναλάβει την πρωθυπουργία τον Ιανουάριο του ιδίου έτους, μετά την παραίτηση του Ανδρέα Παπανδρέου, για σοβαρούς λόγους υγείας. Το κραταιό τότε ΠΑΣΟΚ βρισκόταν πια μετά τη μέση της κυβερνητικής του τετραετίας (είχε εκλεγεί, με ποσοστό 47% τον Οκτώβριο του 1993), ενώ πλησίαζε το κρίσιμο συνέδριο του κυβερνώντος κόμματος, με ημερομηνία αφετηρίας την 27η Ιουνίου του 1996.

Την ίδια ημέρα, ανήμερα των γενεθλίων του Σημίτη, έμελλε να αποβιώσει ο ιδρυτής του “κινήματος” και πρώην πρωθυπουργός, Ανδρέας Παπανδρέου! Σίγουρα επρόκειτο για ειρωνεία της μοίρας, για “σατανική σύμπτωση”, πόσω μάλλον που τέσσερις ημέρες αργότερα, στο συνέδριο, θα κρίνονταν πάρα πολλά για τη μελλοντική φυσιογνωμία του ΠΑΣΟΚ και της Ελλάδας. Τα ερωτήματα, πολλά (και ενώ δημοσκοπικά το ΠΑΣΟΚ έφθινε, χωρίς όμως η Νέα Δημοκρατία -υπό τον Μιλτιάδη Έβερτ- να ανακάμπτει)…

Ερώτημα πρώτο: Θα συνέχιζε ο Ανδρέας Παπανδρέου να είναι πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ή θα αντικαθίστατο από άλλο πρόσωπο (και εάν ναι, από ποιο); Ερώτημα δεύτερο: Θα θεσπιζόταν θέση αντιπροέδρου του κόμματος, στην περίπτωση που ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν παραιτείτο από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ; Ερώτημα τρίτο: Θα ανανεωνόταν η εμπιστοσύνη των συνέδρων στο πρόσωπο του Κώστα Σημίτη για τη θέση του πρωθυπουργού της χώρας (και εάν ναι, έως πότε); Ερώτημα τέταρτο: Θα αποφασιζόταν και θα θεσμοθετούνταν η περίφημη “διαρχία” στο κόμμα, δηλ. άλλος να είναι ο πρόεδρός του και άλλος να αναλαμβάνει πρωθυπουργός μετά από εκλογές; Ερώτημα πέμπτο: Θα παρίστατο τελικά ο -ασθενής- Ανδρέας Παπανδρέου στο συνέδριο (και εάν ναι, τι ακριβώς θα έλεγε);

Οι εξελίξεις μετά την κηδεία του Ανδρέα

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα κρίσιμα ερωτήματα που απασχολούσαν τότε τους πολιτικούς αναλυτές. Κι όμως, ο θάνατος του Ανδρέα Παπανδρέου έδωσε απάντηση στα ερωτήματα, με τρόπο δραματικό, ενώ άλλαξε άρδην και ολόκληρη την ατζέντα του συνεδρίου, το οποίο τελικά δεν αναβλήθηκε. Μετά την πάνδημη κηδεία του επί 22 χρόνια προέδρου του ΠΑΣΟΚ και πρωθυπουργού της χώρας για μια δεκαετία, άρχισαν οι εργασίες του -επεισοδιακού, όπως αποδείχθηκε- συνεδρίου. Ως βασικός αντίπαλος του Σημίτη (που δεν είχε ακόμη εδραιωθεί στην εξουσία) πρόβαλλε ο Άκης Τσοχατζόπουλος, στενός συνεργάτης επί σειρά ετών του Παπανδρέου. Το συνέδριο αποδεικνυόταν θρίλερ.

Τότε, ο Σημίτης τα έπαιξε όλα για όλα: Εκβίασε τους συνέδρους, λέγοντας ότι σε περίπτωση που δεν εκλεγόταν πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θα παραιτείτο από την πρωθυπουργία! Άρα, η χώρα θα έμπαινε σε πολιτική ανωμαλία… Αυτό ήταν. Ο εκβιασμός έπιασε και ο Σημίτης εξελέγη άνετα πρόεδρος του “κινήματος”. Η οκταετία του στην εξουσία, που διήρκεσε έως το 2004, είχε πάρα πολύ δρόμο ακόμα. Από εκεί και πέρα, όλα είναι γνωστά· η Ιστορία μίλησε. Ο Σημίτης έκανε πρόωρες εκλογές δύο φορές (αμέσως μετά το καλοκαίρι του 1996 και στις αρχές του 2000), στις οποίες και κέρδισε με ελάχιστη διαφορά -με διαφορά 3% την πρώτη και μόλις 1% τη δεύτερη-, εγκαθιδρύοντας ένα πρωτόγνωρο για την Ελλάδα καθεστώς “σοσιαλφιλελευθερισμού”, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους Δημοκρατικούς του Κλίντον στις ΗΠΑ και με την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία της εποχής (Μπλερ στην Αγγλία, Σρέντερ στη Γερμανία, Ντ’ Αλέμα στην Ιταλία κτλ.). Μεταξύ 1996 και 2004, η Ελλάδα άλλαξε δραματικά, προς το χειρότερο…

Έχοντας σύμμαχό του την έξαρση της τεχνολογίας, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα (διαδίκτυο, κινητή τηλεφωνία κτλ.), ο Σημίτης κατόρθωσε μέσα σε μία μόλις οκταετία να μεταλλάξει το ίδιο το DNA των Ελλήνων. Αρκεί και μόνο να αναλογιστεί κάποιος, σε τι κατάσταση -οικονομική, ψυχική, κοινωνική- βρισκόταν ο μέσος Έλληνας στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και σε τι κατάσταση βρέθηκε στα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Στην οικονομία, επικράτησε η ρεμούλα του Χρηματιστηρίου και το μέγα σκάνδαλο της “σύγκλισης” της Ελλάδας με την ΟΝΕ (η ένταξη στην Ευρωζώνη), γεγονότα που διέλυσαν την ελληνική μεσαία τάξη. Στην εξωτερική πολιτική, ειδικότερα στα ελληνοτουρκικά, είχαμε άτακτη υποχώρηση σε κάθε πεδίο, από το αίσχος των Ιμίων και την προδοτική συμφωνία της Μαδρίτης, έως το διεθνές όνειδος με τους ρωσικούς πυραύλους S-300 και την παράδοση του Κούρδου ηγέτη Οτζαλάν στους Τούρκους. Σε θέματα δε, παιδείας, πολιτισμού κτλ., η Ελλάδα έφτασε στο έσχατο σημείο υποβάθμισης και παρακμής…

Πράγματι, λοιπόν, το μοιραίο έτος 1996 υπήρξε Τέλος Εποχής για τον σύγχρονο ελληνισμό, αλλά και η αρχική φάση κατάρρευσης της μεταπολιτευτικής σκηνής (που ολοκληρώθηκε με τη συρρίκνωση και εξαφάνιση του ΠΑΣΟΚ μετά το 2012). Παράλληλα, το ΠΑΣΟΚ μεταμορφώθηκε σε κόμμα-διαχειριστή της Νέας Παγκόσμιας Τάξης, υποτελές των διεθνών “αγορών” (τραπεζών), απονευρώθηκε δε οργανωτικά σε τέτοιο βαθμό ασύλληπτο, έτσι ώστε δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις της μετέπειτα εκλογικής του καθίζησης. Για να είμαστε δίκαιοι, ο Γιώργος Παπανδρέου απλώς έβαλε αργότερα την “ταφόπλακα” στο αποδυναμωμένο, πλέον, και αποδιοργανωμένο ΠΑΣΟΚ. Ο μέγας και κύριος υπεύθυνος της διάλυσής του, είναι ο Κώστας Σημίτης.

Οι παρενέργειες του Τέλους Εποχής του 1996 φαίνονται σήμερα, 24 χρόνια μετά, ξεκάθαρα γύρω μας. Όπως το πολιτικό Κέντρο εξαφανίστηκε στη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, δίνοντας πολύτιμο ζωτικό χώρο στο ανερχόμενο τότε ΠΑΣΟΚ, έτσι και μία γενιά αργότερα η έκλειψη του ΠΑΣΟΚ έβαλε τα θεμέλια της εκρηκτικής ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ προς την εξουσία. Και στις δυο περιπτώσεις, το πολιτικό σύστημα ταρακουνήθηκε, αφού ριζοσπαστικά κόμματα, με ακραία φρασεολογία, παραμέρισαν πιο ήπιους πολιτικούς φορείς· κάτι που οδήγησε την πολιτική σκηνή της χώρας σε αστάθεια, με όλες τις συνακόλουθες επιπτώσεις στην οικονομία, τα εθνικά θέματα κτλ.

Τι μας κληροδότησε η πολιτική Σημίτη

Οι γενικότερες συνέπειες της αδιάκοπης και μακρόσυρτης Κρίσης που προξένησε το Τέλος Εποχής, 24 χρόνια πριν, είναι αδιανόητες, αφού τα χειρότερα είναι μπροστά. Δημογραφικά, ο ελληνισμός οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε εξαφάνιση, κάτι που αν ιδωθεί σε συνάρτηση με την αθρόα λαθρομετανάστευση της τριακονταετίας 1990 – 2020, σημαίνει με κάθε βεβαιότητα ένα δραματικό βιολογικό τέλος για το ελληνικό έθνος. Εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής Σημίτη, η Ελλάδα οδηγήθηκε το 2010 σε άτυπη πτώχευση-χρεοκοπία, με τελικό αποτέλεσμα της ελληνικής τραγωδίας την εκχώρηση της εθνικής κυριαρχίας και του δημόσιου πλούτου της χώρας για 99 χρόνια -έως το 2114- σε ξένες άδηλες δυνάμεις. Πάνω από μισό εκατομμύριο νέοι Έλληνες αναχώρησαν για το εξωτερικό, ενώ αντικαστάθηκαν από υπερδιπλάσιους μουσουλμάνους τριτοκοσμικούς μετανάστες. Όσοι Έλληνες απέμειναν, είναι γερασμένοι και ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοχθόνων Ελλήνων είναι 45 ετών! Η μέση Ελληνίδα γεννάει 0,7 παιδιά (ούτε ένα παιδί, δηλαδή), που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του ελαχίστου ορίου αναπαραγωγής ενός λαού…

Οι διαστάσεις της καταστροφής, που επέφερε το Τέλος Εποχής του 1996, μοιάζουν απίστευτες, είναι δε απολύτως βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια θα αντικρίσουμε καταστάσεις πρωτόγνωρα τραγικές. Η Ελλάδα, ένα έθνος γέρων και με μια πλήρως διεφθαρμένη κοινωνία, κινδυνεύει να καταντήσει μία “ειδική οικονομική ζώνη”, αποτελούμενη από μωαμεθανούς λαθρομετανάστες (το “νέο προλεταριάτο”), ένα πειραματόζωο των νέων πλανητικών συνθηκών που αναδύονται. Ταυτόχρονα, η απώλεια της κυριαρχίας στο Αιγαίο και η γεωγραφική αποκοπή από την Κύπρο, μετατρέπουν τον ελληνισμό -τόσο στη μητροπολιτική Ελλάδα όσο και στη μαρτυρική Μεγαλόνησο- σε απλές επαρχίες μιας νέας Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Μόνο ένα θαύμα φαίνεται ικανό να συγκρατήσει την ισχυρή αυτή εντροπία. Θαύμα που, πιθανότατα, θα προκύψει μέσα από τις δυναμικές ζυμώσεις που έπεται να λάβουν χώρα στη γεωπολιτική της ευρύτερης περιοχής μας, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Ίσως αυτή να είναι η Λύση, ο “από μηχανής θεός” της Ελλάδας, που θα ανακόψει το Κακό και θα νεκραναστήσει παλιές αξίες… Ένας νέος Μεγαλέξανδρος, δηλαδή, που θα φωνάξει ότι “οι γόρδιοι δεσμοί δεν λύονται· κόβονται”!

ΠΗΓΗ: elkosmos.gr