Το γνωστότερο έργο του Ιάπωνα κλασικού συγγραφέα
Ουέντα Ακινάρι
είναι αυτή η συλλογή με τις Ιστορίες της σελήνης μετά τη βροχή.
Σε αυτές τις ιστορίες του φανταστικού, όπως συμβαίνει στις ιστορίες του θεάτρου
Νο, βλέπουμε όλων των ειδών τα όντα του παράλληλου κόσμου των πνευμάτων να
αναδύονται, να δρουν και να εξαφανίζονται πάλι.
Ένα απολαυστικό μείγμα μαγείας, ποίησης και πραγματικότητας
που εκφράζει τον μαγεμένο κόσμο των Ιαπώνων του άλλοτε,
αλλά όχι λιγότερο και του σήμερα. Δαίμονες, στοιχειά, παράξενα όνειρα, πράγματα
πέρα από τον κόσμο του λογικού γεμίζουν όλες τις ιστορίες.
Οι εννέα
ιστορίες μυστηρίου του Ουγκέτσου Μονογκατάρι, που εκδόθηκαν για πρώτη
φορά το 1776, αποτελούν το καλύτερο και διασημότερο δείγμα της λογοτεχνίας του
απόκρυφου στην Ιαπωνία. Συνενώνουν διακριτικά τον κόσμο της καθημερινότητας με
την επικράτεια του ανοίκειου και αποτελούν απόδειξη για τη γοητεία που ασκούσαν
τότε, αλλά και σήμερα, το παράξενο και το μυστηριώδες στην ιαπωνική ψυχή.
Αποτέλεσαν επίσης την πηγή έμπνευσης για την εξαιρετική ομότιτλη ταινία του Κεν
τζι Μιζογκούτσι το 1953.
Ο τίτλος «Ουγκέτσου μονογκατάρι», που μπορεί να αποδοθεί ως «Ιστορίες της
σελήνης μετά τη βροχή», απηχεί επίσης την ιδέα ότι μυστηριώδη όντα εμφανίζονται
σε συννεφιασμένες, βροχερές νύχτες και σε πρωινά που το φεγγάρι κρέμεται ακόμα
στον ουρανό.
Στη «Λευκή Κορυφή », το φάντασμα του πρώην αυτοκράτορα Σουτόκου εμφανίζεται για να αναγγείλει τα σχέδια που κρύβει η εκδικητική μανία του· στον « Όρκο της Γιορτής των Χρυσανθέμων» ένας πιστός φίλος αυτοκτονεί προκειμένου το πνεύμα του να εκπληρώσει μια υπόσχεση· στον «Κυπρίνο που ήρθε στο όνειρό μου» ένας βουδιστής ιερέας μετατρέπεται σε ψάρι· στον «Πόθο του ερπετού» ένα ερπετό εμφανίζεται ως γυναίκα για να εκπληρώσει το ερωτικό του πάθος.
Η ανατριχιαστική ομορφιά αυτού του διαχρονικού αριστουργήματος συμπληρώνεται από την γοητεία που ασκεί ως λογοτέχνημα, η οποία κατά μεγάλο μέρος πηγάζει από τον αριστοτεχνικό συνδυασμό του κινέζικου λόγου με το λόγο της ιαπωνικής κλασικής λογοτεχνίας, όπως αυτή αποκρυσταλλώθηκε σε αριστουργήματα σαν το «Γκέν’τζι μονογκατάρι»
Περιεχόμενα
Εισαγωγή του Στέλιου Λ. ΠαπαλεξανδρόπουλουΒιβλιογραφία
ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΒΡΟΧΗ
Πρόλογος του Ουέντα Ακινάρι
ΠΡΩΤΟ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟ
Η Λευκή Κορυφή
Σημειώσεις
Ο όρκος της Γιορτής των Χρυσανθέμων
Σημειώσεις
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟ
Το σπίτι στην ερημιά
Σημειώσεις
Ο κυπρίνος που ήρθε στο όνειρό μου
Σημειώσεις
ΤΡΙΤΟ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟ
Το πουλί των Τριών Θησαυρών
Σημειώσεις
Το καζάνι του Κιμπίτσου
Σημειώσεις
ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟ
Ο πόθος του ερπετού
Σημειώσεις
ΠΕΜΠΤΟ ΕΙΛΗΤΑΡΙΟ
Ο μπλε σκούφος
Σημειώσεις
Φτώχεια και πλούτος
Σημειώσεις
Μετάφραση από τα ιαπωνικά - Εισαγωγή - Σχόλια: Στέλιος Παπαλεξανδρόπουλος
Τυπογραφικές διορθώσεις: Σοφία Μπούμπουρα
Επιμέλεια: Μαρία Γαργαρώνη
Την έκδοση σχεδίασε και επιμελήθηκε ο Σταύρος Πετσόπουλος
ISBN13 |
9789605055370 |
Εκδότης |
ΑΓΡΑ |
Χρονολογία Έκδοσης |
Ιούλιος 2022 |
Αριθμός σελίδων |
280 |
Πρόλογος |
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ |
Μετάφραση |
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ |
Επιμέλεια |
ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΑ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.